Jak naprawić maglownicę do BMW 3 E46

Artykuł został przywrócony z poprzedniej wersji strony gdyż może się okazać pomocny dla internautów.

 

Jeśli szukasz praktycznych porad na temat naprawy maglownicy do BMW 3 E46 to znajdziesz w tym artykule wszystkie potrzebne Ci informacje.

Skoro już wiesz na czym polega problem z Twoją maglownicą do BMW 3 E46 to przyjrzyjmy się jak możemy to naprawić.

W niektórych przypadkach uda Ci się zrobić to na samochodzie, ale niektóre naprawy wymagają żeby wyciągnąć przekładnie i wymienić na nową.

Zaczniemy od omówienia podstawowych objawów i jak sobie z nimi poradzić.

Co mogę poprawić w maglownicy na samochodzie?

Niestety ale jest tak naprawdę tylko jedna rzecz którą możemy poprawić w przekładni kierowniczej bez wyciągania jej z samochodu.

Jest to kasowanie luzu na łączeniach zębów przy pomocy śruby regulacyjnej.

Kasowanie luzów w maglownicy BME 3 E46

Jeśli ustaliłeś już że to właśnie z maglownicy dobiegają stuki to na początek możemy spróbować je wykasować.

Operacja ta będzie wymagała wjechania na kanał lub podnośnik, oraz trochę cierpliwości.

Jednak nie z każdym rodzajem luzów możemy sobie poradzić na samochodzie.

Jeżeli zdiagnozowaliśmy, że luz pojawił się po przeciwnej stronie niż kierownica ( dla europejskich samochodów będzie to po prawej stronie), to tego luzu nie wykasujemy.

W tym przypadku wyrobiła się tuleja prowadząca i nie damy rady tego zrobić na samochodzie.

Natomiast jeśli luzy i stuki pojawiają się od strony kierowcy to możemy wykasować te luzy przez regulację docisku na zębach.

Pamiętaj, nigdy nie kasuj luzów na prostych kołach!

W środkowym położeniu zawsze są najbardziej wyrobione zęby i jeśli wyregulujesz w tym położeniu maglownicę to możesz później nie skręcić jej do końca kierownicą bo będzie za ciasno spasowana może nie odbijać do pozycji środkowej.

Regulację przeprowadzamy w skrajnym położeniu kół, ponieważ tam zęby są w najlepszej kondycji.

Warto też skręcić koła na max w prawo, przy samochodach z kierownicą po lewej stronie, ponieważ będziemy mieć dobry dostęp do listy zębatej, żeby kontrolować jej luzy.

Śruba regulacyjna w przypadku tego modelu, znajduje się u góry maglownicy po stronie kierowcy. Dostęp nie jest wymożony ale nie powinieneś mieć większych problemów z dostępem.

Warto zaznaczyć sobie położenie śruby regulacyjnej przed rozpoczęciem roboty. Jeśli coś pójdzie nie tak, zawsze możesz wrócić do ustawienia początkowego.

Dokręcaj co pół obrotu śrubę regulacyjną. Kontrolując przy tym jaki luz pozostał na listwie. Po prostu nią ruszaj nią w przód i w tył.

Jeśli poczujesz opór to przestań wkręcać śrubę regulacyjną.

Sprawdź jak kręci się kierownica. Czy chodzi lekko czy stawia duże opory.

Teraz przystępujemy do ostatniej części kasowania luzów.

Musimy teraz dokręcać śrubę regulacyjną o małe kąty obrotu tak, żeby wyregulować jak najlepiej maglownicę.

Jeżeli będzie luz a kierownica kręci się lekko to dokręć delikatnie śrubę.

Natomiast jeżeli obraca się za ciężko kierownica to znaczy, że musisz delikatnie ja poluzować.

To będzie odrobina zabawy ale nie ma innego wyjścia.

Jeśli uważasz, że już nic więcej nie wyciągniesz z tego ustawienia, to przejedź się samochodem.

Docisk może się delikatnie ułożyć i zmienić swoje ustawienie. Dlatego mogą być potrzebne poprawki.

Co się może stać podczas regulacji maglownicy BMW 3 E46

Możesz wyregulować maglownice i stuki ustaną. Dobra dla Ciebie.

Możesz wyregulować maglownicę, stuki ustaną ale będzie ciężej chodzić. W tym przypadku zęby na listwie mogą być na tyle wyrobione że nie będziesz w stanie sobie z tym poradzić bez demontażu maglownicy.

Możesz wyregulować maglownicę, ale stuki dalej nie ustąpią. Przyczyną może być wyrobiona tuleja po drugiej stronie maglownicy lub wybrane zęby na listwie, tak jak w przypadku powyżej.

Jeśli zęby na listwie są wybrane to trzeba będzie poszukać nowej przekładni bo nie da się naprawić tych uszkodzeń.

Regulacje maglownicy mamy omówioną teraz przejdzmy do problemów z wyciekami

Demontaż / Montaż maglownicy w BMW 3 E46

Zacznijmy od najtrudniejszej czynności, czyli od wymontowania naszej przekładni.

Jeśli masz wycieki to nie minie cię wymontowanie maglownicy.

Nie ma możliwości zrobienia tego na samochodzie, ponieważ uszczelniacze są wewnątrz maglownicy i musisz wyciągnąć wałek pionowy i listwę poziomą.

Cały proces bardzo dobrze pokazał Marco Kra w swoim filmie na YT.

Poniżej masz filmik z którego dowiesz się jak wygląda proces wyciągania maglownicy w BMW 3 E46.

Dobra jeśli mamy już wyciągniętą maglownicę to co możemy z nią zrobić.

Jeśli czujesz się na siłach, żeby samemu rozebrać maglownicę i zobaczyć w jakim jest stanie to możesz zamówić sobie zestaw naprawczy do tego typu maglownicy i naprawić ja we własnym zakresie.

Czas takiej naprawy nie powinien zająć więcej niż 2-3 godziny.

Żeby ułatwić Ci to zadanie poniżej masz zdjęcie budowy typowej maglownicy hydraulicznej. Zasada działania i elementy w każdej z tego typu maglownic są takie same, różnią się one tylko wymiarami i kształtem.

Artykuł został przywrócony z poprzedniej wersji strony gdyż może się okazać pomocny dla internautów.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *