Miałeś już Swój wypadek? | Jazda z zepsutą maglownicą.

Artykuł został przywrócony z poprzedniej wersji strony gdyż może się okazać pomocny dla internautów.

 

Gdy już wiesz na pewno że zepsuła ci się właśnie maglownica to w pierwszej chwili nasuwa się to magiczne pytanie, czy można jeździć z uszkodzoną maglownicą?

No bo jeśli można, to po co mi to wymieniać.

Może sprzedam samochód na wiosnę….

Z punktu widzenia kierowy są to dosyć „naturalne” pytania i próba racjonalizowania.

Ale przecież jest to układ kierowniczy !

NIE LEKCEWAŻ tych pozornie błahych objawów.

Przecież bez kierownicy daleko nie zajedziesz. I jest to zaraz za hamulcami najważniejsza część w samochodzie.

Dlatego z całą stanowczością odradzam Ci jazdy z zepsutą maglownicą i rekomenduję jak najszybsze jej naprawienie.

Jakie mogą być skutki objawów zepsutej maglownicy.

Jak już się mogłeś dowiedzieć ze wcześniejszego wpisu na temat objawów zepsutej maglownicy, że jest kilka typowych usterek przekładni kierowniczej.

I każdy z nich niesie za sobą zagrożenia jeżeli w porę się z tym nie uporamy.

Wycieki z maglownicy

Jeśli zauważyłeś wycieki z maglownicy to prędzej czy później, o ile nie będziesz uzupełniał płynu w zbiorniku, zabraknie go w układnie i stracisz wspomaganie.

Nie wspominam już o tym że możesz uszkodzić pompę wspomagania jeśli będzie chodziła bez oleju.

Ale w ekstremalnym przypadku, gdy podczas skrętu, nagle stracisz cały płyn to w jednej sekundzie zostajesz bez wspomagania.

O ile jechałeś na wprost może nie będzie to tak bardzo niebezpieczne bo dalej będziesz mógł bezpiecznie zjechać na pobocze.

Ale jeśli akurat pokonujesz zakręt i przyzwyczajony do tego że kierownica sama wraca do kierunku jazdy, nagle zostanie ona w miejscu… w najlepszym razie zatrzymasz się z palpitacją serca na poboczu.

Zacięcie się kierownicy

Kolejnym bardzo niebezpiecznym objawem który zaniedbany może doprowadzić do wypadku jest zacięcie się kierownicy podczas jazdy.

Taki przypadek może pojawić się jeżeli dłuższy czas będziemy jeździć na stukającej i wyluzowanej maglownicy.

Zaciąć się może gdy listwa zębata przekręci się wokół własnej osi i zatnie zęby na wałku atakującym.

Przy sprawnej maglownicy nie masz szansy żeby do takiego czegoś doszło ponieważ listwa „stoi” w miejscu pod względem poruszania się wokół własnej osi, natomiast może poruszać się ona tylko w lewo i prawo.

Luźna kierownica sama w sobie jest też dużym utrudnieniem podczas jazdy,

Bo samochód cały czas „myszkuje” po drodze i zamiast skupić się na otoczeniu drogo to cały czas walczymy, żeby utrzymać tor jazdy.

Podsumowując, NIE jeździj z uszkodzoną maglownicą!

W każdym przypadku jeśli zaniedbamy pierwsze objawy zepsutej maglownicy i będziemy z tym jeździć dłuższy czas możemy doprowadzić do najgorszych zdarzeń.

Dlatego jeśli nie jesteś wiesz że problemem w twoim samochodzie jest układ wspomagania kierownicy to najszybciej jak to możliwe się tym zajmij.

Jest to jedyna gwarancja bezpieczeństwa twojego i twoich pasażerów.

 

Artykuł został przywrócony z poprzedniej wersji strony gdyż może się okazać pomocny dla internautów.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *